Ambasadorki – Przedsiębiorczość

Można mieć wszystko. Po prostu nie można mieć wszystkiego jednocześnie.” – Oprah Winfrey

Ewa Chojak

Przedsiębiorczość

Współwłaścicielka firmy 4×4 TEAM. Pasjonatka motoryzacji i off-roadu.

Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z linkami:

Facebook: 4x4Team.eu
Linkedin: Ewa Chojak
Instagram: 4x4team
Strona: 4×4 Team.eu

Jestem magistrem inżynierem technologii chemicznej, który dziwnym trafem skończył w branży motoryzacyjnej w segmencie 4×4, jest to miejsce zdominowane przez pleć męską ale jak się okazało kobieta może wnieść wartość.

Życie daje nam różne lekcje, ja nauczyłam się, że nie należy rezygnować mimo przeciwności. Wiele razy słyszałam  „baba się nie zna”, z reguły okazywało się, że problem nie leży po mojej stronie – w rozmowie z profesjonalistą bez kompleksów płeć nie ma z reguły znaczenia. Wszystko zaczęło się niewinnie od wspólnej pasji, zakupiłam auto 4×4  starego Jeepa CJ, poprzednika Wranglera YJ’a. Okazało się, że autko potrzebuje małego remontu, razem z moim chłopakiem zaczęliśmy szukać części i tak facet zamienił się w towarzysza życia, a auto stało się zaczątkiem firmy 4x4TEAM.

Logo naszej firmy powstało z rysunku, który otrzymaliśmy jako prezent ślubny od znajomego artysty, przedstawiającego parę z psem w samochodzie terenowym.  4x4TEAM, w samej nazwie zawiera się nasze motto pracy zespołowej, pracuję z moim przyjacielem, który tak się składa jest także moim mężem, każde z nas ma innych temperament więc często nasze poglądy się ścierają 😉 Staramy się razem kierować działaniami firmy i udaje się nam to już od ponad 17 lat . Własna firma to nie tylko sztuka sprzedaży, to doświadczenie i wiedza, wieloletni partnerzy biznesowi,  zwłaszcza że działamy B2B i B2C, głównie na obszarze Unii Europejskiej, ale też nieco poza nią. Współpraca z międzynarodowymi kontrahentami niemal ze wszystkich kontynentów także ma swoje wymagania. Rozwijanie umiejętności twardych i miękkich naszego zespołu zawsze jest naszym priorytetem.     

Motto naszej firmy to Przygoda, Wiedza, Pasja, wszystkie te elementy są bardzo ważne.  Wartości, jakimi kieruję się w życiu, dobrze pokazuje mój ulubiony cytat prof. Władysława Bartoszewskiego  „Warto być uczciwym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieuczciwym, ale nie warto.”

Inicjatywa #Rok Kobiet bardzo mi się spodobała, uwielbiam się rozwijać, interesują mnie wszystkie sekcje kalendarza (zdrowie, uroda, medytacja, dobra książka… chętnie też poznam pasje innych kobiet) Miałam to szczęście że rodzice + dwie babcie i ciocia (przewaga kobiet) zawsze umiejętnie mnie wspierali. Kiedy byłam nastolatką dorabiałam, pracując w firmie rodzinnej nauczyłam się wtedy wiele. Gdy podczas studiów zaoszczędziłam i zrobiłam prawo jazdy na ciężarówki wszyscy byli dumni.  Teraz sama jestem mamą 7 – letniej córeczki, chciałabym, aby czuła moje wsparcie, cokolwiek będzie chciała robić. Moim marzeniem jest, żeby każda kobieta realizowała swoje pasje, bez względu na to czy są one uważane za zbyt męskie lub zbyt kobiece.

Off-road co to właściwie jest? Chętnie opowiem… Czy jest on tylko dla prawdziwych mężczyzn, czy musi się wiązać z taplaniem się w błocie, a może można się czegoś nauczyć?

Joanna Chmielewska

Przedsiębiorczość

Absolwentka ekonomii na Uniwersytecie Łódzkim, doradca finansowy, na co dzień wspiera i doradza przedsiębiorcom.

Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z linkami:

Facebook: a.pl
Linkedin: a.pl
Instagram: a.pl
Strona: a.pl

Jestem doradcą finansowym. Przez kilkanaście pierwszych lat pracy byłam związana z działem analiz w bankowości korporacyjnej, od kilu lat doradzam przedsiębiorcom. Uwielbiam moją pracę, a poza nią: kwiatki, muzykę, koty, książki, rozmowy o sensie życia, Bieszczady i moich dwóch Synów, niekoniecznie w takiej kolejności 😉  

Wydaje mi się, że wszystkie mądre i ważne rzeczy już napisano. Tak też jest wiele „złotych myśli”, które pomogły mi na różnych etapach życia i takich z którymi utożsamia się moja wewnętrzna filozofia. Ważne by rozróżniać to na co mam wpływ, od tego, czego zmienić się nie da. Tam gdzie zmiany są możliwe, nie poddaję się dopóki nie znajdę rozwiązania, ale jeśli zdarzenia wymykają się mojemu wpływowi, staram się zachować pogodę ducha, wiedząc że zrobiłam to, co było w mojej mocy. Bo przecież, jak powiedział Lao Tsy, „wystarczy żyć do śmierci”. Jak rozumiem, szanując innych ludzi, dbając o otaczający świat i będąc dobrą dla samej siebie.

Zaangażowałam się w projekt #Rok Kobiet, ponieważ wierzę, że jeśli tylko można dodać otuchy, służyć radą, czy pomóc w inny sposób, to należy.

Katarzyna Młynarczyk

Przedsiębiorczość

Prezes Socjomanii, certyfikowany Trener Digital Marketing Institute, wykładowca na kierunkach Trandwatching, Employer Branding, a także współzałożycielka polskiego oddziału organizacji Service Design Network oraz Stowarzyszenia Service Design Polska.

Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z linkami:

Jestem prezesem Socjomanii, firmy konsultingowo – szkoleniowej działającej na rynku od 8 lat, w obszarze strategii i marketingu w kanałach digital. Jestem również inicjatorką i prezesem konceptu gastronomicznego Handelek, stworzonego za pomocą metodyki i narzędzi design thinking i service design. Projekt był jednocześnie moją pracą MBA obronioną w październiku 2019 roku na Laurea University of Applied Sciences w Helsinkach.

Ponadto, certyfikowany trener Digital Marketing Institute, wykładowca na kierunkach Trendwatching (przedmiot Service Design, AGH), Employer Branding, także współzałożycielka polskiego oddziału organizacji Service Design Network i Stowarzyszenia Service Design Poland, których misją jest edukacja w zakresie projektowania usług w Polsce. Posiadam ponad 8000 godzin doświadczenia szkoleniowego i konsultingowego.

Prowadzę projekty z zakresu digitalizacji i strategii digital, uczestniczę w tworzeniu audytów i badań, z których dane mają wpływ na rozwój marki oraz kształt i kierunek jej oferty produktowej.

Do moich firm wnoszę, przede wszystkim,  kobiecą siłę. Zarówno w obszarach zarządzania zespołem, jak i kreatywności, wartości rozwoju. Pomagam kobietom wykorzystać potencjał ich osobowości i cech takich jak empatia, umiejętność obserwacji, wrażliwość do tworzenia usług i biznesu, który rozwiązuje konkretne problemy.

#RokKobiet